Masser af design nyheder og inspiration

Det er den tid på året – lige nu smider alle firmaer med respekt for sig selv alverdens design nyheder på gaden. Jeg er qua min ferie i Asien inspireret af japansk Muji, så med det i baghovedet vil jeg gerne dele en masse lækre nyheder med jer den kommende tid.

Jeg er virkelig misundelig på japanernes evne til at holde alting praktisk og simpelt, og da japanere oven i købet er ultra bevidste i stil, form og farver, kan vi sagtens skele mod Japan for at finde god inspiration til indretningen. Et af de, for mig, største mysterier inden for designbranchen er Muji. Muji er et japansk, men globalt kendt brand, hvis strategi er et såkaldt “non brand-stragtegy”. Hvordan pokker man skaber en hel bevægelse på verdensplan uden egentlig at gå marketingsmæssigt til hånde, i hvert fald i traditionel forstand, det er beoynd me. De slår sig altså ikke op på at være designet af bestemte designer og de har ikke et logo, så du kan genkende varen. Ikke desto mindre ved man, at store designnavne har designet møbler og produkter til Muji, som holder hemmeligt, hvem der er tale om. Jeg kryber til korset og tilstår, jeg er imponeret! Og jeg er fan – og stilen kan snildt flette fingre med den populære nordiske indretningsstil.

Asiatisk inspiration

Bukser fra Tvortz // Kimonojakke fra By Lake // Keramik kande fra Ferm Living // Bakke fra We Do Wood // Solbriller fra Moo Eyewear // Transportabel radio fra KreaFunk // Rebstige fra Ferm Living // Køkken via Remodelista

Collagen er til inspiration og for at komme lidt i stemning. Linjer, rum, farvetoner og materialer taler til ro og balance og det ville jeg ønske jeg kunne være bedre til at eksekvere i min egen indretning.

På Pinterest har jeg oprettet et Muji-board, hvor jeg pinner ting, som passer ind i Mujistilen, og det kan du følge seperat, såvel som at følge alle boards. Jeg linker til det nederst i indlægget.

Muji pins

Tingene i collagen vil jeg dykke ned i de kommende dage, men jeg vil med det samme godt fremhæve en af de lækre ting fra collagen, nemlig den alt for smukke bakke “Sheet” fra We Do Wood. Den er smukt eksekveret i sirligt tynde materialer af bambus og aluminium som er sprøjtemalet. Prøv at se se fine sammenføjninger – er vild med den detalje.

wdw_serveringsbakke_2_arb_300dpi wdw_serveringsbakke_4_arb_300dpi1 wdw_serveringsbakke_5_arb_300dpi2

I de kommende indlæg har jeg nogle forskelligartede designs og nyheder at dele med jer – noget bestående af nye kollektioner og andet gætter jeg på vil være nyt for jer i det hele taget.

Er du også vild med Mujistilen?

English recap: I love finding new treasures and being presented to new collections. Very inspired by my trip to Asia I found it relevant to look at all the new presented designs from a Muji-like angel. I hope you enjoy the inspirational collage and also; what do you think about the tray from danish We Do Wood? I love it!

…………………………………………..

LINKS:
Remodelista and more pics from the kitchen here
We Do Wood homepage here
Tvortz homepage here
Pink coat By Lake here

KreaFunk, Ferm Living, Moo Eyewear: Posts are coming up with more info!

Pinterest, my Muji inboard here
Follow me on Pinterest here
Get your updates from this blog on bloglovin here

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

8 thoughts on “Masser af design nyheder og inspiration

  1. Jeps jeg er vild med mujistilen, eller nok bare muji.. Husker stadig min første muji vogn som jeg købte i Paris for 15 år siden hvor vi opbevarede frugt og grønt, derefter alle de skønne tøjklemmer og opbevaringskasser jeg slæber med hjem hver gang vi er afsted :0) Faktisk har muji en lille afdeling i Malmø men det er alt for dyrt i forhold til i udlandet..

  2. Jeg er stor fan af Muji, som jeg kender fra da jeg boede i Kina. Når jeg er på ferie i Tyskland eller Frankrig, leder jeg altid efter den nærmeste Muji… Deres puder og hynder kan især anbefales, da de giver super god støtte til ryggen! Men jeg er nu også vild med deres miniature flasker/dåser til kosmetik, så man kan få plads til alle sine egne favorit plejeprodukter, når man skal på en forlænget weekend.

  3. Det varmer mit hjerte at se, at der faktisk er hold i min personlige teori om, at “mund til mund” metoden i længden er meget mere effektivt end konstant “flashen”, som efter min mening mest virker “som at tisse i bukserne” og gør ting overeksponerede….. Skønt at erfare, at det faktisk KAN lade sig gøre for store firmaer også og at de derved kan vise longevity…selvfølgelig primært fordi de har et ordentligt produkt og IKKE pga. markedsføringen og en fancy indpakning. Det holder MAX!

Leave a comment